5000m

Snacka om kreativ dag igår, skulle ha morgon joggat men var helt död i kropp o huve (tror det beror på den långa tåg resan från abisko i lördags som gav mig stryk). Så jag var hemma hela dagen o målade i min black book, skrev musik och åkte longboard tills jag rammlat för mycket och klockan tickade alldeles för fort iväg och jag fik skynda mig iväg till Stadion där jag skulle löpa 5000m på banan.

tredje gången jag spring den sträckan, första gången var finnkampen 2008 och senast SM 2009 och så igår då. Ett lopp som bara skulle få upp farten i min otränade slappa kropp och skapa lite inspiration.

sk8 hela vägen från abrahamsberg till stadion o kl 20.20 skulle jag starta i heat B eftersom målet inte var en bra tid utan att kunna öka varje km och känna mig stark hela vägen.

Så fort jag kom in på stadion blev jag 100gånger större och jag älskar det. Det är det här som e fett det är här jag ska va,  var det som for runt i huvet. Lite pirrig men bara glada tankar trotts att jag vet att jag aldrig varit sämre så skiter jag i det. Jag vet var jag r och att jag kommer vara bäst snart.

Eftersom jag startade  Heat B så varavade jag samtl iga i loppet 10killar o 5 tjejer och tänkte inte så mycket utan lät benen rulla. Ökade varje km och var helt klart nöjd med passet. Blev dessutom bästa tjej v A heatet också. trotts 6min tempo de senaste 3veckorna sen jag hoppade av cykeln och började springa så e jag nöjd.

om man älskar något, stå för det och våga gör misstag, fel och var inte rädd för vad skiten säger för man ska låta sig sj vara lycklig och ingen blir bra om man inte vågar falla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0