svår övertalad att börja med löpning


Hittade denna artikel när jag städade i mitt gammla tonårs rum o minns hur mycket jag hatade löpning eller jag älskade löpning men jag hatadre allt runtomkring det. Det var aldrig meningen att jag skulle börja tävla löpning.... Men det var den enda sporten som folk tyckte var kul att jaghöll på med. men det tog flera år innan jag ville kalla mig själv löpare. Jag var ju boxare eller fotbollsspelare å jag hatade när folk kalla mig löparen på fotbollsplan. Men jag kunde inte sluta springa helt enkelt och dessutom blev jag skadad i 1år utan fotboll o flyttade hemifrån o skulle börja i en ny klubb osv...
Jag kan inte sluta springa, det går inte.


TERRÄNGLÖPNING, SÖRSJÖN-LILLSJÖN

I sitt första riktiga terränglopp vann hon direkt.
- Inget jag räknat med, sa 15-åriga fotbollstjejen Johanna Bohlin lite försiktigt.

Att som 15-åring komma och vinna klassiska Höstmilen på finfina tiden 43,17 kan göra vem som helst mållös.
- Springer mest för att det roligt och för att hålla mig i form.
Exakt samma citat som herrsegraren Mica Comstock gav. I Johannas fall är det fotbollsspel i Åtvidaberg FF:s damlag som är det viktigaste i sportlivet.
- Vi vann division IV i år och ska spela i trean nästa säsong, berättade den snabbfotade mittfältaren.
När förstod du att du var på väg att vinna Höstmilen?
- De ropade det till mig i backen.
Förutom spel i klassiska ÅFF så ägnar sig Johanna åt boxning i stjärnan Frida Wallberg fotspår.
- Men det är fotboll jag satsar på, underströk Johanna.
Söderköping FIK:s tränare Peter Holgersson, för dagen skicklig speaker, såg talangen och drog fram värvarhåven per omgående.
- Imponerande löpning av Johanna. Att som tjej springa på fyra minuter per kilometer utan någon speciell löpträning är smått fantastiskt. Hon var dock svårövertalad att börja med löpträning, berättade Holgersson.

///MIKAEL GRIP




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0