i väntan på bättre form

Vad hände igår, sprang så fruktansvärt slow... lite pinsamt sakta.

Å-varvet med 7000kr i potten o inget motstånd (trode ja). På start linjen stod malin liljesdt o trampade... suck, hade sett henne någo vecka tidigare springa skiten på sollentuna vallen o jag som är i mitt livs sämsta form o har ett maraton i benen, har totalt sprungit 42km på 2v men jag har slagit från underläge tidigare menidag ville inte benen bära och det var bara en plåga loppet igenom.
Spydde 2gånger pga illamående o magsmärtor, redan efter 1km började vaden krampa och det kändes som jag redan hade sprungit ett tufft intervallpass innan.
Är det så här det känns att inte vara iform. Jag höll i 5km (har ingen aning om hur snabbt det gick men jag hade rygg på malin, sen sa det stopp o tur att trean var en gravid lisa blomme som joggade runt varvet annars hade jag blivit om spurtad. Jag hade inget att ge och publiken blev mest en störande jävla massa. Har aldrig varit så här seg i något lopp, nu när det stod 7000kr på spel.

Grattis Malin som är i kanon form! själv känner jag mig "överviktigt löpare" som tagit sitt första steg.

Vet inte om det kan vara maratonen + noll med löpning de senaste 6mån som orsakar dessa super slow tider.

ska i allafall glömma detta och vara glad åt mina 2000kr + 200kr på åhllens (som jag ska köpa vax för efetrsom jag glömde mitt dyra vax i omklädningsrummet:( )

Löpning är den mest fysiskt krävande sporten jag vet och det är därför den passar mig perfekt.

iväntan på bättre form //yoie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0