börjat jobba

börjat jobba efter att ha legat en heldag i sängen o mått fett dåligt, feber, frossa o näsblod... illa illa, ringde sjukhusupplysningen efter att farsan tjatat på mig via sms från kenya att det kunde vara malaria o massa, så okej jag ringer väll då... o möttes av det sötaste sjuksköterskan som efter ett långt samtal där hon tyckte sååå synd om mig,sedan ringde tillbaka och ville höra om jag mådde bättre osv... haha lite dåligt med jobb här uppe på norrlans sjukhusupplysning eller bara en omtänksam norlänning!

Appropå norrlänningar så e dom väldigt tysta , blyga o lite egna o vill inte sticka ut direkt... efter att iallfalla träffat Kiruna Maggan i köket i morse kl 6.00 (vi var först på plats för att förbereda) Det tog ett tag men efter ett tag lirkandes och frågandes med henne så började hon o jag båda slappna av och när dagen var slut vid kl 15 så storm trivdes jag med henne, o jag hoppas hon gillar mig också, jag tyckte det verkade som det.

Traffade också Lasse (kocken) som var sthlmare men flyttat hit för drygt 10år sen men snacka fortfarande på BRED stockholms dialekt (söderslang), skön snubbe som tyckte det var kul att snacka med någon som pratade om lite andra saker än om genusvetenska och vegan snack... vad  han nu menade med det..

Det var också gött att träffa Agge och jag trivs med jobbet :)

Imorn jobbar jag över midsommar från 15-23 o det ser jag framemot eftersom jag får OB och får jobba i resturangen och vara med när alla firar midsommar!

Jag mår alltså mycket mycket bättre idag men har fortfarande ont i huvet, är matt och as snorig.
Så ingen träning men imorn ska jag gymma med agge, mest töj o rörelse övningar för mig dock.




Planen är att jobba som en tok i sommar och tjäna massa pengar (dock kommer jag inte missa en enda träning för det gör jag bara inte) och sen i höst back to Sthlm och jobba som brevbärare och lärar vikarie och sen blire Kenya kenya och Ethiopia :) men jag säger inte var i Ethiopien;)




tjabalabba!, ps fett fint det är här, vill bara springa upp på varje topp :):):) love!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0