Intervaller på crossen

7 dagar utan löpning men fötterna vill inte ge med sig och jag får svettas på crossen istället. FAST! jag tror nästan det är till min fördel, bara det inte blir för länge... På crossen blir det riktigt effektiv träning med sjukt jobbigt intervaller för att få tiden att gå fortare. Det ger också ett super sug till att komma tillbax o träna ännu bättre. Som Lisa Blommé sa till mig "Det är ju härligt att längta" :) så det har nött sig in i skallen på mig och hjälper sjukt mycket.  

Nu är jag själv i vårt stora hus inte ens Molle är här, men åker upp till sthlm på lördag för att fira Bobbis 21års dag.

Intervaller jag kör på crossen- 30min tuff uppvärmning då jag skifftar mellan hård och ännu tuffare belastning. efter 30 min 30sek intervaller du jag ökar belastningen så att det blir som backträning och pulsen slår i taket de sista 10sek kör 10 gånger 30 sek vila alltså låg belastning.
sedan trampar jag ut 2-5min för att köra 40sek x 5 med 40sek vila trampar ut 5min. Kör sedan 1min hård medelhårt 1min medellätt 10min. detta pass blir ca 1h o sen e jag riktigt dyblöt och och slutkörd.
Tänk på att inte söla med belastningen. 
 
Reklam!
På långredagen och Annandag Påsk kl 10.00 håller jag i ett 100min pass 50min spinning och 50min fys på Easyline. Favorit i repris från Juldagen. 100% hårt jobb i 100min, Gymmet är bara öppet 2h för detta pass så passa på att träna inför och efter påskhelgen :)
Först till kvarn endast 18platser
/Yoie


Kommentarer
Postat av: Paulin

Men vi som vanligtvis inte tränar på easyline, hur kan vi delta?

2010-03-21 @ 10:43:39
Postat av: yoie

självklart lär jag er hur det funkar, hur lätt som hälst att lära sig. /yoie

2010-03-21 @ 14:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0