jävlas med kroppen stärker dig mentalt?

ja vet inte om det är bra, men ibland får jag förmig att när man tränar lite förmycket en dag så stärker det kroppen mentalt. När kroppen är inställd på att vila jävlas man med den o kör lite till. Detta pass behöver inte vara värsrsta krävande passet utan bara en genom körare för att kroppen ska härda sig. Efter en sådan dag e det extremt viktigt att totalt vila för att orka.
Det kan ex se ut så här....
förmiddag 15km 1immar senare 20k med tempo höjare i mitten för att inspirare sig o glöma tunga ben. eftermiddag 1min snabbt 30vila x 20 för att sedan gå in på gymmet o köra lättare fys 45min fys= köra styrka med egen kroppsvikt så snabbt man kan ex armhävningar, upphopp o massa mer jobbiga saker.

Dgen efter brukar jag vakna ganska tidiga för att kroppen fortfarande är under stress o reda för att arbeta. Tar en lång frulle o en promanad med hunden. jobbar på eftermiddagen från 1-20.30 sommnar kl 21.30

På så sätt kan man springa i mål på nästa lopp o fortfarande ha krafter att träna på som vanliga bara några dagar efter.

vill gärna höra era åsikter om detta.
/yoie


Kommentarer
Postat av: Stoneriver

Sanslöst!!!!!!!! Kom ihåg en sak: Det är inte den som tränar MEST som blir bäst utan den som tränar SMARTAST. (Jo,talang måste man ju ha oxå...) Men: Är ENORMT imponerad av din hårda inställning till träning. Mycket ovanligt för att vara en tjej. Lycka till med ditt extrema träningsupplägg...

2010-03-11 @ 23:27:11
Postat av: Anonym

Tack, men det är nog oxå lite av mitt problem, att jag alltid vill träna haha. svårt svårt... ha det fint /yoie

2010-03-12 @ 06:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0