ingen löpning nu

Det ser nog inte ljust ut för mig, foten gör ont så nu försöker jag bara skita i att tänka på att jag ska löpa och istället ge mig in på det alternativa så att jag kommer tillbax snabbt.
Var på bosön igår och glodde på löpare och var grymt svartsjuk och körde axelstyrka, idag har jag fetaste träningsvärk i triceps o axlar. 
Min träning kommer se ut ungefär så här 70min cross med intervaller innan jag börjar jobba. Efterjobbet armstyrka o bål och på kvällen cross eller simhallen. Trotts att det är tuff träning både fysiskt men framför allt mentalt så behöver jag den för att inte deppa ihop totalt. Jag kan köra på trotts min fot men löpingen får vänta och jag vet inte alls hur lång tid.
Är det en stressfraktur eller något annat ska jag ta reda på.
smärtan komme roch går. Det känns inget när jag traskar i mina vinter kängor men ibland kan jag inte ens gå normalt speciellt på morgonen o när jag suttit still för länge. Smärtan är fram på foten och i vaden mest på vänster fot. 


Kommentarer
Postat av: Maria Andersson

Hej!



Jag följer din blogg då jag själv springer och satsar på löpning. Jag har också drabbats av skada i vinter och det har gått två månader nu utan att jag kommit tillbaka riktigt (dock försökt). Mitt tips är att verkligen kolla upp foten! Är det stressfraktur bör det upptäckas NU så att du behandlar den rätt. Du har ju sprungit gigantiskt mycket och i min värld fattar jag inte ens hur du orkar...

Som många har sagt till mig, SKYNDA LÅNGSAMT. Du är ung och har många år på dig att komma upp i många mil/v o bli bra. Kroppen tar tyvärr lång tid på sig att anpassa sig till mycket träning. Det har väl både du och jag fått erfara efter att ha blivit skadade..

Lyssna på foten! skador i fötter är inte att leka med har jag förstått och kommer lätt tillbaka om man inte går till botten med vad det är.

Lycka till!

2010-03-21 @ 18:18:23
URL: http://www.mariaandersson.wordpress.com
Postat av: yoie

Hej maria, ja jo ja vet, riktigt riktigt jobbigt att vara skadad, hela vintern har varit jobbig. Jag tror många är skadade eller har varit pga av hala vägar i vinter.

Jag räknar oxå med 2 långa mån, men snart är sommaren här o då jävlar :)

ha det fint //yoie

2010-03-21 @ 18:29:50
Postat av: Linas träningsblogg

Ååååh vad tråkigt för dig, jag hoppas verkligen att det går över snart!!!Det är så tråkigt att inte kunna springa när man i huvudet är hur motiverad och sugen som helst, så surt!

Det är förövrigt väldigt inspirerade att läsa om din träning! :) ///Lina

2010-03-21 @ 23:18:31
URL: http://www.linastraningsblogg.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Hoppas fossingen blir bra snart men spring inte ihjal dig! Ses i augusti!! :)

2010-03-22 @ 00:15:17
Postat av: Motionär Caroline

Hej Yoie!

Jag är en motionär men har lätt för att träna för mycket jämfört med vad min kropp klarar. Därför blir jag också lätt skadad (även om jag tränar lite jämfört med dig). Nu har jag ont i foten/vaden. Det pendlar lite fram och tillbaka. Ibland går det upp i baksida lår. Det låter likt din skada.Eller? Naprapaten sade till mig att det var en nervinklämning. Min sitter i rumpan och på utsidan av vaden. Faktiskt så känns det bättre när jag stretchar rumpan. Tänkte bara om ditt också kunde vara en nervinklämning. Jag fick hjälp från en jätte bra naprapat som heter Daniel (kolla på http://www.dinnaprapat.se/). Hoppas att du blir bra snart!!!!

2010-03-22 @ 05:18:11
Postat av: yoie

Hej caroline. Det låter faktiskt som du har rätt eftersom smärtan kommer och går så känns det inte som en fraktur. Tack för tippset ska absolut kontakta honom. Kul att du läser min blogg

//Yoie

:)

2010-03-22 @ 09:18:23
Postat av: Anonym

Tack mitt hjärta, jepp vi ses i augusti :) niceigt värre! /yoie

2010-03-22 @ 09:36:02
Postat av: Anonym

Lina, jo det är verkligen en löpares öde att bli skadad o depp titt som tätt, det är bara att bita ihop och tänka på sommaren. Tack för pepp!

/Yoie

2010-03-22 @ 10:39:45
Postat av: Stoneriver

Lider med dig Youie! Vet hur det är att vara skadad o vilja träna. Inte kul. Kör alternativt o bit ihop! (visst f-n är det tråkigt, men bättre än soffan...) Du är min favvo tack vare din ENORMA träningsvilja. Du är snart tillbaka!!! Önskar dig lycka till o att du snart är hel igen!!

2010-03-22 @ 21:30:57
Postat av: Anonym

Stoneriver.

Tack kompis! klart jag tränar idag två pass på crossen samt styrka :) gott

2010-03-23 @ 16:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0