fotboll


Yoie <3 fotboll men hade ett allt för bra löpsteg

Bobbi lagkapten och match på kopparvallen

För tre år sedan var fotbollen min stora kärlek, Att få vara ett med bollen och sina lagkamrater är fanken den bästa känslan man kan få.
Jag älskar fortfarande att spela fotboll och ser jag en boll kan jag inte låta bli att rulla upp den på foten. Tyvärr är det så med lagsporter att funkar man inte med sin tränare eller splittras laget så e det tufft, riktigt tufft.
Att vara löpare är det friaste som finns men samtidigt mentalt krävande. För mig och många andra har träning aldrig varit mentalt krävande utan tvärt om är det något som får mig att slappna av och njuta. Spelar man i ett fotbollslag är det sällan man anstränger sig mer än nödvändigt på träningen och det var nog det som fick mig att tillslut lägga fotbollen vid sidan. Fick också menisk skada och fick sy ihop menisken + en allvarlig hjärnskakning så att jag fick ha en slags hjälm när jag spelade och sy 12 stygn pga en nickduell mm.

Innan en match bad jag till fotbollsguden genom att gnugga lite gräs mellan fingrarna, mitt motto på planen var spela alltid med ett leende så som Ronaldinho. nr 9.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja visst e det för jävla härligt o spela fotbol:)

Håller helt med dig, man tar sällan ut det där sista på en fotbollsträning. Och dessutom blir det ju ganska mycket stå stilla och gång mellan de olika övningarna!

Var du lika grym på att finta bort motståndarna som Ronaldinho är? :)

Vilket är favoritlaget då?

Ha det fint o hoppas det blir bättre i fötterna snart//tomas

2010-03-22 @ 23:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0