Bra o dåliga vilodagar

Bra vilo dagar för mig är ett 20km distans pass i lugnfart och 40min styrka efter det. Sedan har man hela eftermiddagen att vara ute med hunden o ringa runt till polare man inte har hört från på länge.
Dåliga vilo dagar e de dagar då man vaknar o har planerat att springa men hela kroppen o huvudet säger NEJ!!!
Så man sätter sig ner en stund tills man pallar sig ut med Molle. Konstigt nog blir man oftast inte alls inspirerad på att ens gå längre än 75min o att leka med Molle e fett segt för all energi går åt att bara föra ena benet efter det andra framåt. Oftast han man dessutom grymm träningsvärk så att kasta en boll eller traska i snår känns inte alls som något lockande.
Tänk om man kunde vara utan de här dagarna, vilket är möjligt
om man inte reser hela tiden, om man tränar i måttliga mängder, om man äter bra, om man stretchar o joggar ner efter varje pass, om man sover 8-9h om natten, om man är sponsrad o slipper jobba, om man inte har barn/hund, om man bor i ett litet hus, om datorn inte fanns.

Så jag kan gladerligen vara trött några dagar för att inte gå miste om livet.

Har varit trött nu därför vilar jag. Men imöra kör vi på igen! :D kan knappt vänta!

Åker till Sthlm 12mars så då ska jag försöka få tag på lite sthlms löpare som vill träna ihop. Intervaller, distans mig kvittar.





Kommentarer
Postat av: Anonym

"Tänk om man kunde vara utan de här dagarna, vilket är möjligt

om man inte reser hela tiden, om man tränar i måttliga mängder, om man äter bra, om man stretchar o joggar ner efter varje pass, om man sover 8-9h om natten, om man är sponsrad o slipper jobba, om man inte har barn/hund, om man bor i ett litet hus, om datorn inte fanns.



Så jag kan gladerligen vara trött några dagar för att inte gå miste om livet"



Inspirerande!

2010-03-09 @ 18:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0