distans-intervall

Jag blir alltid så överraskad och farsinerad över hur jag på något vänster kan vara bra på löpning...
Att jag tex sprang utan att ens ha rört en löpar bana under hela sommaren och att jag skulle kunna räkna intervall passen på min ena hand och ändå sprang jag SM 10 000m på 35,36 utan att ens bli trött och nästan lite besviken för det. Dessutom sprang jag några timmar innan 90min morgon jogg... jag tog liksom inte ens SM serigöst. någon dag efter sprang jag 5000m bara för att liksom och trotts att jag sprungit vilse i Malmö över 2h!!!!! på mogon passet så knäckta jag lätt 5000m på 17min och kunde dessutom öka på slutet... Tiderna kanske inte är super bra men om man tänker på mitt super dåliga och som vanligt oplanerade upplägg så e jag nog ganska nöjd så här i efetrhand.
Vill också säga att jag dagen efter det sprang och vann KK-joggen easy peasy! :P

Men jag vet att jag måste skärpa mig med kvalitets passen, jag e en periodare. Däremot är jag en extremt trogen distans löpare <3

tjo hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0