midnatt

Efter några hårda veckor nu känner jag mig sliten och o slipad. Passa på att vila mig 24h vid farmors nya sommar ställe och fiskade kräftor med mina yngsta kussar.
Skulle ha sprungit tröskel i går morse men man blir lixom förslappad där och någonstans i bakhuvudet så viste jag att jag ville springa midnattsloppet senare på kvällen, men detta var inte planerat än.
Som vanligt bestämmer jag mig 2h innan loppet att jag "kan väll springa då". Hade haft abstinens hela dagen och min kropp hatade att slappa vid en brygga o inte gör nått. Så bättre att springa dåligt och släppa ut endorfinet än att hakka tänder för att man inte gjorde det.

Midnattsloppet är GRYMT nice lopp, därför sprang jag de första 2km på ett 3.15tempo vilket jag absolut inte var iform för :P. Men bekymmerfritt sprang jag in som 4de dam på starx över 37min vilket var min målsättning. Fett lättad av att det gick så bra trotts min oerhört dåligt självkännsla och form där ute på banan. Speciellt när man ser alla hyper deffade tjejer med sina super nya neonfärgade löpskor och åtsittande tajts. Kännde mig som en lurv som sprang omkring i utslitna skor sen 2008...
Jag vann iallfall 1500kr från STADIUM vilket var mycket då vi andra året inte fått något. (kom ju 3a år 08 på tiden 35.23)

Nu ska jag snart dra till Lidingö o träna med Rubin o co 25-30km med farthöjning :) mmmm sånt gillar vi


Kommentarer
Postat av: Hanna

Älskar att läsa hur lätt du avverkar mil efter mil, sådant ger mig inspiration istället för att se andras skärmdumpar från Garmin och snygga outfits. Du är helt enkelt skitgrym!

2010-08-15 @ 15:50:55
Postat av: Anonym

Gillar´t Hanna!

Älskar man löpning betyder bara känslan något!

/:) yoie

2010-08-15 @ 18:42:42
Postat av: Cony

Sliten och oslipad? Men för fem-sex dagar sen gick ju träningen riktigt bra och du var superinspirerad och pigg!

2010-08-15 @ 20:34:05
Postat av: Micke

Jag blir så jävla taggad på löpning när jag läser den här bloggen, tack för det Yoie!



Ska du springa lidingöloppet?

2010-08-15 @ 21:51:28
Postat av: Anonym

Cony: just därför blir man sliten för att man pressar som ... på träningarna och det sliter. ska man tagga inför ett lopp ska träningen inte innehålla så mycket mängd och hårda intervaller. /yoie

2010-08-16 @ 07:18:30
Postat av: Anonym

Kul att ni hänger med i bloggen.

Vist ska jag springa mitt favvo lopp! Malin ska ju inte vara med så jag har en chans på absoluta toppen om inte isabellah får för sig att dra 3milaren i år,vilket jag tvivlar på.

/kör hårt //yoie

2010-08-16 @ 07:20:27
Postat av: Purre

Var också och sprang där, första gången jag var med men ja det var mäktigt och se alla grönklädda springa omkring :) Tragiskt bara för de närstående till de två som dog under loppet.

2010-08-16 @ 20:54:57
Postat av: tomas

haha du e fan grym johanna:)bestämma sig 2timmar innan att du ska springa o sen kommer du i mål som 4:e kvinna i ett så här stort lopp!Då har man fan talang för löpning!(synd bara att jag inte visste om det så man iaf kunde ha hälsat på dig)



Håller med att man blir jävligt sugen på att springa när man läser din sköna blogg, du har en sån fett härlig inställning till löpningen:)Sånt gillas!

Ja dycker inte isabellah upp så vinner du lätt!

Förresten blir det sthlm halvmarathon innan eller?



Kötta vidare yoie så kommer du gå långt inom den här sporten;)

2010-08-17 @ 13:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0