YES JAG KOM FRAM!

ÅÅÅHHH!! äntligen är man framme. <Resan var skit men väl här så trivs jag. Har redan hunnit löpt en lång tur längst stranden och aklands kvarter och trotts mycket traffik så hittar man snabbt en skogs dunge eller park att andas frisk luft i. Jag har också hunnit besöka det höga tornet i Aukland det var as häftigt man ser allt därifrån och fan va aukland at cool stad. Det går upp eller ner och bilarna kan sus ner som galningar i de branta bakkarna.
Det är heller inte bara jag som yr omkring  löpande i stan utan man ser hela tiden löpare eller cyklister vilket är lite betryggande på så sätt att det inte är något skummt jag sysslar med hhehe..

På planet nr 2 fick vi mycket lyxigare med filmer och skönare stolar. Frammför mig hade jag en 2årig bebis som hade kollik under halva resan mer eller minder, så jag har inte sovit så ,mycket. På flygplatsen fick jag öppna min väska som jag knappt kan stänga för att de vill kolla mina vandringskängor o imprigmera dem så nu är de skinande rena presis som nya!

Här på vandrar hemmet delar jag konstigt nog rum med 3 andra killar i en korridor med bara killar o ingen tjej toalett, så jag får skena runt i hela huset för att borsta gaddarna... hmmm... skummt, vågar inte lämna kamerna kvar i rummet.

Det känns super att vara framme och jag ser väldigt mycket fram emot att komma ut i naturen på riktigt. Aukland är en riktigt stor stad med mycket häftig atmsfär inte alls som i sthlm där allt är så perfekt o stelt. Här lever san mycket mer och påminner mer om asiatisk stad än en västerlänsk. Japaner finns det för den delen gott om här.

Imorgon ska jag träna på ett gym som jag hittade här och se till att komma ut till havet mer. Det är ganska kallt 18grader och det är väldigt skiftande väder från sol till mulet.

Kommentarer
Postat av: Ulla

Härligt att höra att du är framme.Ang rummet så kräv att du får byta till ett annat rum med tjejer.

Du får kaxa till dig

vovkramar molle + matte

2009-10-06 @ 17:33:17
Postat av: Caroline

Va kul! Ska bli kul att följa dig=)

2009-10-06 @ 21:38:44
Postat av: Stoneriver

Sprang 3000m bana på 10.24 i lördags. (SVMM) Visst är det patetiskt! Träna nu hårt där nere i värmen!!

2009-10-06 @ 22:39:46
Postat av: Anonym

Fan va bra! Grattis mannen :)

jag lovar att trana super hart o ta dig sen pa 3000m ;)

//yoie

2009-10-07 @ 10:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0