tuffa tider

har varit Har snart i 7veckor och varit utan lopning i 2veckor. Jag har tranat daligt i 7veckor nu.
Jobbar pa ett hotell/vandrarhem som diskare. Diskar 6h och far som lon ett rum som kostar 200kr om dagen, jag tjanar alltsa 33kr i timmen...
Vad gor jag mer... vaknar eller jag vaknar inte for jag sover inte sa jag mest bara ligge o forsoker sova, har jag tur slummrar jag till nagra timmar. Gar upp ater wetabix som jag far gratis :) jippi!... :S
mejlar pa en dator som det bara gar att ha uppe ett fonster eftersom annars pajar den...
cyklar en timme sedan i ett is kallt garage med ett litet fonster sa man kan se nagra far om man har tur, ingen radio utan i tystnad trampar jag minut efter minut tills fotterna blir isklummpar o trojan genomsvett.
Satter pa Tvn dar det bara visas kvinno fornedrande program eller talkshower som man bara vill spy pa.. HATA NZ tv.
Pendlar melan dator o tv. Gar ut pa motorvagen det ar kallt, regnit o blasigt. Gar lite, tanker... sjunger for mig sjalv. Tillbax till tv och masserar min hal med is o alovera.
Oppnar en tonfisk burk o ater med te.
borjar jobba kl 16 slutar 22.00
kan ja fa ett apple jag mast handla mat!

ja sa ser min dag ut
hur rolig ar din?
HATAR att vara skadad!!! o ensam i skogen vid en motorvag.
tuffa tider
//yoie

ps. tanker pa doris som kanske forsvinner fran mig snart. traffade henne innan jag akte, hon prata o var som vanligt intresserad o pigg :)

Murta har kommit fram till Auckland nu o ska ta en bil dar sa jag hoppas de kommer o raddar mej...

Kommentarer
Postat av: Christer

Hej Yoie. Det är de tuffa tiderna som gör de bra tiderna ännu bättre. Kämpa på så vänder det snart och händer något roligt. Hälen blir snart bra och såå dålig träning har du ju inte gjort ditt Marathon på 3 timmar var ju ett kanonbra träningspass. För egen del ska jag springa/jogga Göteborgsvarvet nästa år 22/5 min första halvmara sedan 1992. Personliga rekordet är från 1986 1.19.53 (lite sämre än ditt). Nu siktar jag på 1.45 och det är tufft för en gammal gubbe.



Kämpa på så blir det snart kul igen !!!

2009-11-17 @ 12:39:15
Postat av: Lisa Fisa langt ifran Kisa :P

Jag tanker pa dig massor!!

2009-11-19 @ 21:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0