hälen

Hälen...
Ja har fett högt fotvalv vilket jag inte förän nu har varken tänkt på eller gjort något åt. Brukar bli väldigt trätt om fötterna men vem blir inte det av att träna distans och vara ut med en hund hela dagarna?? Dock brukar mina fötter krampa sig men jag iggar det eftersom jag inte vet något bättre.
Min lilla näve får fanken plats under foten hehe nae men jag har fruktansvärt högt fotvalv och det påfrestar min fot på olika sätt. Morsan har samma problem men har sulor och inlägg för det. Så jag testade sulorna med uppbyggnad vig hålfoten och vips kändes det nada...:P :)
Så igår sprang jag 10km utan problem, eller jag joggade med försiktiga steg. Ska också säga att jag började med att springa 3km i ons, 5km i tor och 10km i fre och det har känts bra. Dock få känner jag en viss stelhet efter vila och strechning men det blir bättre för varje dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0