fredag



idag har det varit göra fint väder, jag har badat efter mitt långpass på 3mil som var skit skönt pass. Hittar ganska bra här nu och vägarna kommer jag bli bortskämmd med. Det e helt underbart, ett paradis för löpare.
Vattnet i sjön var kallt men helt kristall klart. Det finns inget vatten som är lika klart som det i Nya Zealand, det är inte som våra svenska sjöar som nästan är svarta eller mörkblå. Dessa sjöar ser man botten på och på vissa ställen är det turkost och nästan som mjölk pga av glassiär vatten.

Första gången jag skulle in till Reed wood tog jag vägen där alla bilar körde för att vara på den säkra sidan att jag skulle hitta rätt. Det skulle jag inte ha gjort! Två helt GALNA måsar attakerade mig gång på gång och nudda mitt hår med sina klor. Shit fick värsta spurten men de förföljde mig!! haha helt galet, så dit springer jag aldrig igen.
Har skapat en viss respekt för dessa fåglar nu och får gås hud när jag hör den kraxa.. huuu :S
Kände mig lite som ronja och vildvittrorna :\

Vet att jag måste lämna rotorua men jag hoppas verkligen att jag får jobb här, men det tror jag inte... suck.. det blir att resa vidare helt enkelt.

15nov ska jag kanske börja tävla 18km det är tre tävlngar i rad, en varje vecka och om man vinner så vinner man 1000 NZdollar vilket kan va bra att ha.

igår skulle jag springa iväg för att vara med på en liten "på skoj" tävling på 5km men när jag körde några spurter fick jag ont i hälen som en ilning. Det var tydligen någon nerv som kommit i kläm, kunde jogga hem. Idag känns det bättre men så fort jag springer fort ilar det till.

Ikväll ska jag iväg o boxas (om jag hittar dit) :D Längtar


Kommentarer
Postat av: Amanda

vackert!

haha de var de sjukaste jag hört.. ja du får passa dig så de inte tar tag i dig och flyger iväg med dig ;)

2009-11-06 @ 20:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0