ja jag sprang

hallå
I dag gjorde jag en väldigt konstig och kanske inte helt oväntad grej (som yoie alltid gör)
Som sagt jag skulle INTE springa marathonet och därför tränade jag som vanligt alltså runt 3mil o styrke träning i lördags samt lite kvälls jogg vid kajen i Auckland(väldigt nice).
I fredags tränade jag också backintervaller o distans.
Ja alltså ganska bra med träning.

Jag hängde iallafall med Murrylin till Auckland eftersom jag hade ett hotel gratis bokat där :) (hmm.. när jag tänker efter så glömde jag ju det viktigaste med hotel "hotel frullen!!! FAN") men men..
Murrylin och Adam tjatade på mig att springa, de sa att jag kunde gå av efter halva eller så... bara för att ¨få springa över bron som annars bara är till för bilar. Men jag lovade inget.. Hey vem vill gå upp klockan 4.00 för att springa 6.00 eee nja.

Men som sagt jag heter Yoie bohlin och är en tjurskalle och en rastlös j.vel så jag ställde klockan på 4.20 och tänkte om jag verkligen inte vill när kl ringer då skiter jag i det. Och jag ska bara springa 15-20km hehe.
Men kl ringde och jag hade sovit 3h totalt eftersom det gick en läskig film på tv som jag inte ville missa.
Kolla ut genom mitt hotel förnster och såg stjärnorna lysa och massvis med löpare palla si bort till färjan som skulle ta en till andra sidan där starten var.
Hey!! detta fick mig att tända till, kan de så kan jag.
på med blåstället och ok-eken mössan o ut i mörkret. drog i mig några energi kakor coh drack en halv lite juice. REDO!!

loppet
jag tänkte inte ett dug på att springa fort jag bara njöt av att vara med och tack vara det så var jag super pigg hela loppet, jag kunde till och med putta på några trötta och hjälplösa löpare de sista km. Detta var som en jädrigt bra distans träning. och väl i mål joggade jag på lätta ben till hotellet 1km bort.
Ja alltså jag sprang hela loppet, det var aldrig någon tanke på att jag skulle stanna. Det var ju supe kul. Förutom att en del trode jag var någon 12årig pojke som sprungit vilse...

första 15km var upp o ner JÄTTE brant (jobbigt för knäna) sen e det Platt som en pankaka, sista km var upp.

Tiden 3h
placering 5a
men jag e fetto nöjd, fatta I´m born to run! Jag behöver inte ens anstränga mig för att springa på 3h det gick som en dans! Hell ye I´m a good runner!
min sämsta tid men jag tänkte igentligen gå av innan jag gick över mållinjen men jag ville ju inte missa känslan.
Marathon I Love!

och föresten jag vet, ganska oproffsigt gjort men jag e dålig på att vara serigös och jag gör ofta saker som man kanske inte gör... skaka på huvudet eller bara le åt situationen :) Yoie ler njuter och ligger på ett skabbigt vandrar hem under en snubbe som ber till Allah.

Annars e vädret 25+ strålande sol och cafeer öppna vid kajen! gutt att bara slå sig ner o kolla in sk8arna i parken.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Kul att du sprang! jag hade det på känn. Att du skulle springa ändå. Oundvikligt var ordet.

2009-11-01 @ 20:19:13
Postat av: Anonym

hehe ganska oundvikligt när jag endå befann mig i Auckland och inte hade något bättre för mig.

//yoie

2009-11-01 @ 22:21:54
Postat av: tomas

Haha, du e grym Johanna:)

2009-11-01 @ 23:23:15
Postat av: haha

haha så jävla skön du är!

2009-11-02 @ 19:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0