marathon

hola amigos
tre nätter kvar tills start skottet går och jag har tagit alla mina fem sprutor så nu är jag extra bloddopad och förhoppningsvis lite extra pigg. Fick hem lite papper om startlistan o bra löpare osv, Jag är väldigt högt rankad o vet inte riktigt om jag håller måtten. Går det vägen placerar jag mig runt 6plats på SM något jag skulle bli skit glad över.
Amanda ringde igår och sa att jag inte kunde komma till henne imorn eftersom hon var förkyld, FAN! hon skulle ha sovit med mig på globen hotell men nu får jag vara själv :( buhuhu... alla mina polare ska på bal också buhuh o jag får sitta ensam :( . Nae jag får banne mig hitta någon för jag pallar inte att vara ensam innan maran, måste ha någon att disskutera och analysera med.
 
Jag har konstigt nog en ovaligt skräck blandad känsla inför loppet i år, samma sak var det med göteborgsvarvet... jag kan inte hitta någon ro, det känns hela tiden som jag inte kommer att klara det... Den posetiva andan har jag tappat lite. Som farsan sa, att förra gången jag sprang Götevarvet så log jag hela loppet runt o alla bilder på mig blev så posetiva. I år ser jag värsta sammanbiten ut på varje bild och jag kan hålla med om att det inte var samma känsla att springa i år. Men jag vill få tillbaka glädjen såå mycket!!!!! Jag vill få tillbaka självsäkerheten och lugnet. 

Idag blåste det jätte mycket och jag höll på att blåsa bort under passet, men jag flögfram och förbättarde mig med nästan 4min på en gammal sträcka :D YEEE!!!  
 

Kommentarer
Postat av: Stoneriver

Ta med dig känslorna från det pass du körde i dag. "bättre med nästan 4min". Och se till att VILA!!! Så du är LADDAD till loppet. Lätt jogg torsdag, förslagsvis. Fredag lätt löpning o några fartökningar. Inget mer. Ett gott råd from the oldman bara. I all välmening. Vill du ska lyckas bra o sätta gamlingarna på plats...Håller koll hur det går för dig IRL eller framför TV:n...

2009-05-27 @ 22:55:13
Postat av: yoie

peter.

tack för peppet :) ska absolut göra mitt bästa och skrika av smärta sista km haha LÄNGTAR!!!

2009-05-28 @ 08:52:31
URL: http://yoieblogg.se
Postat av: Julia

Hej, jg undrar hur du brukar ladda in för lopp, med mat o.sv. ??

2009-05-28 @ 22:08:42
Postat av: yoie

JULIA

Jag brukar ladda med ett stort köttstycke och MYCKET VATTEN!!!! dagarna innan ska man DRICKA.

Sen är det viktigt att hålla igång fram till

Dagen M. Massage är skit skönt och bra att få samma dag eller dagen innan loppet. Försök att ladda kroppen för marathon 5dagar innan. Kroppen sätter igång en reflex som är redo för strid och därför ska man inte börja ladda fören 5dagar innan.

Det är viktigt att du gör roliga saker fram till loppet som stärker dit självförtroende och peppar dig. ex dansa till bra musik eller hoppa från 5an i simmhallen. ha det gott //yoie

2009-05-28 @ 22:49:56
URL: http://yoieblogg.se
Postat av: Amanda

JAG KOMMER

2009-05-29 @ 16:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0