så här gick det


Hässelby SK

HEY!
Isabella vann igår på tiden 2.33.52 :) GRATTIS!!
inför loppet
Syrran kunde sova hos mig på hotellet trotts att hon knappt kunde prata så hes hon var. Men jag behövde henne så tack o lov att det funkade!
Hon var mer nerrvös inför loppet än jag var. Medan jag sov som en stock hela natten och tänkte inte ett dugg på loppet så drömmde Amanda flera gånger om att hon skulle langa vatten till mig mm och sov oroligt. Vi vaknade klockan 7:00 av att telefonen ringde på hotellet men ingen svarade (+@¤!!!+?%"#). På morgonen vid frullen så kollade vi in vad Kenyanerna käkade och det är inget jag skulle välja att dra i mig innan en mara, bönor, korvar och det ljusaste brödet du kan hitta... juu :S kass i magen o snabb energi kör de visst på.
Som vanligt känner man sig full som en ballong innan ett craft prov. Man har laddat o käka mycket och kroppen vill inget hellre en att få springa av sig. Syrran o jag gick en promenad på en timme mellan 9-10 och konstaterade att det var MYCKET varmt.

Träffade inte Rubin innan loppet men jag hade ju syrran som tog hand om allt (skit bra). Väl framme vid klocktornet på stadion så fick jag en trygg känsla i kroppen. Vist fan är det det här jag e så j.vla bra på :). Gled runt lite på området när det var ca 90min kvar. Amanda fick en speciell brikka för att kunna så komma in med mig (syrran var perfekt i tränar rollen).
Eftersom det var så varmt ute krävdes inte mycket uppvärmning, ca 10min.
Som en ko på grönbete släpper de in oss i vår fålla 7 min innan start. Längst fram så klart. Man möts av ett tjockt, långt människo led och av åskådare som vill se alla pigga ben skena iväg. Några ruscher och sen e det dags att bara njuta av årets skönaste lopp.

Under loppet.
Det kändes gutt hela loppet. Undrade ibland när det riktigt jobbiga skulle inträffa. Under ett marathon ligger pulsen väldigt jämnt och man blir inte dirket anfådd på det sättet som när man springer kortare distanser. Det handlar om att hitta en rytm o den infann sig ganska fort hos mig och jag kände mig stark hela vägen (otroligt). Första 10-15km sprang jag med ett gäng andra tjejer bestående av Liljan magnusson, Therese Hagersjö, Jenny Jansson och min klubb kamrat Cecilia Fager. efter ett tag drog Theres i väg och jag skakade av mig de andra tjejerna.

DistansTotaltidSträcktidMin/kmPlac
5 km0.19.1619.163.51/km7
10 km0.39.0319.473.57/km8
15 km0.59.3020.274.05/km8
20 km1.20.0120.314.06/km7
Halvmaraton1.24.244.223.58/km7
25 km1.40.1415.504.03/km7
30 km2.00.3320.194.03/km7
35 km2.21.4221.084.13/km7
40 km2.43.3021.484.21/km7
Mål2.52.509.194.14/km7

Under Loppet hade jag mycket släkt o vänner som hejade fram mig och jag kan tänka mig att löparna som sprang i samma tempo som mig undrade vad det var för cirkus som på gick :) Men det var göra bra att ha så många som peppade mig :)

 
Var pigg efterloppet och kunde till och med göra en lite ökning mot slutet. Trotts att man håller ett lågt tempo så är det svårt att hitta en känsla på hur snabbt man springer. Jag placerade mig i som 4 i SM och totalt 7a i loppet på tiden 2.52.50 vilket jag är otroligt nöjd över. det känns som jag skulle kunna springa snabbare till och med för jag hade ovanligt mycket kraft kvar på slutet. Det blev en hel del priser väl i mål då jag fick ta emot stipendium, pris för bästa klubb, 4 eller 5 pris i SM mm så det blev en hel del pengar att anända till tränings läger lite längre fram! PERFEKT!
I går var lite som den bästa dagen på året, man var lite kung o det kändes sååå bra. jag sprang med ett leende på läpparna i den vrålvarma sommarvärmen i Stockholm.
Nu är Maj månad över och det blev totalt 4 lopp två milslopp 1 halvmara och 1 maraton :).

Fakta
Vaknade: 7:00 av hotell alarm men gick upp en halvtimme efter
Frulle: gröt, tre glas juice, ett glas vatten, tre mörka grova mackor med keso o tomat, en apelsin.
promenad: mellan 9-10 vid globen
avfärd: 12:00 mot stadion
klädsel: stefan Holms shorts, Hässelby linne, nike strumpor och acics skor (trotts att jag är sponsrad av adidas)
känsla vid mål: "var det redan klart" hallelulia!
bästa pepp: halv japanen som dök upp med info lite då o då! :) samt örnen som jobba som funkis.
Middag: vid vattnet på kunsholmen, lax o färsk potatis
Sov: hos min kära moster Nenne på söder
Vakna: 04:00 av att tro att klockan var 7:30 och när jag satte mig vid datorn så upptäckte jag att klockan inte ens var halv 5 8S segt.... men jag e pigg o glad!

Idag ska jag jobba som prisutdelare på mini marathon, sen ska jag åka hem o fira rejält.

TACK FÖR ALLA GOA GRATTULATIONER det betyder enormt mycket!
Lägger upp lite bilder imörrn!

Kommentarer
Postat av: Matte

Grattis!! Jag hejade på dig vid centralen igår..första varvet reagerade du i alla fall. Du såg grymm ut! Hälsningar från han som sjunger i duschen och gillar Laila Bagge ;)

2009-05-31 @ 14:59:55
Postat av: Marcus

Gratulerar till ett väl genomfört lopp! Riktigt bra tid och placering:) Det blev väl personbästa för din del?



Mvh

2009-05-31 @ 20:26:48
Postat av: Örnen;)

Grattis till ett kanonlopp!! Lyckades pricka in dig på första rundan iaf.. men sen såg jag dig inte tyvärr.

när blir nästa lopp (om man törs fråga) ?

kram!

2009-06-01 @ 09:32:11
Postat av: yoie

matte.

haha.. vad hände med andra varvet då? :P jag såg dig! hehe tralalala ;)

2009-06-01 @ 09:38:28
URL: http://yoieblogg.se
Postat av: yoie

markus.

Tack japp jag persade rejält... k'änns grymmt skönt.

2009-06-01 @ 09:39:43
URL: http://yoieblogg.se
Postat av: yoie

lena:

hehe jag såg lika pigg ut hela loppet! Hehe nästa lopp är inte riktigt planerat än men inte allt för långt kvar om jag får bestäma, känner mig i form. Du vet jag tar ju studenten snart o det kommer nog slita lite på en... eller .. hehe

tack för peppet :D

2009-06-01 @ 09:42:03
URL: http://yoieblogg.se
Postat av: Matte

Bor du fortfarande på löpargymnasiet eller har du tagit ditt pick och pack? Hur mycket jobbar du på runnershigh nu? Jag tog kontakt med Lisa och ska kanske hänga med henne på ngt pass med hennes slavar.

2009-06-01 @ 22:38:21
Postat av: Stoneriver

Sen kommentar p.g.a massa annat störande än träning i livet...Hur som helst: Kanonbra Youie! Och du har ju tiden framför dig om man säger så...

2009-06-03 @ 21:05:19
Postat av: lena

åå just det! Grattis till studenten!! låt det inte slita för mkt ;)

2009-06-04 @ 16:20:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0