Till alla kära långdistansare

hallå alla banan älskare!!! :) ville bara meddela att jag e grymmaste pepp att springa på lördag! det ska bli sketa fun att surfa omkring i ett hav av löpare i alla storlekar och mål med loppet. Älskar halv och hel maraton det är en speciell känsla av utmattning och total fokus hela loppet, och när man når det som för en stund sen var oändligt och passerar en gräns man ibland tvivlar på att man skulle palla är känslan obeskrivlig och saken blir ju inte sämre om man persar..Tänk om man kunde ha samma konsentration och energi till ex skolan...

Att vara maraton löpare är en sport som inte har mycket gemensamt med friidrott... eller visst båda är en sport osv men en maraton löpare är mycket coolare, ja lovar :P Vem tappar inte hakan och blir djupt imponerad om du säger jag brukar springa maraton? 
Många blir väldigt nyfikna och man får många frågor om hur det känns, hur jobbigt äre och varför springer du så långt? 
Ja varför i helvete springer man 42km och genomlider detta?? Svaret är olika men jag kan bara säga att jag är född till att springa och har alltid velat springa mest av alla hela tiden. Att springa maraton och åka vasaloppet var en självklarhet så fort jag fick reda på att man kunde tävla i distansen.

Har ni kanske tröttnat på att bli kallade nörd, besatt ja till och med galen ibland då kan jag lugnt meddela att ni utan tvivel är redo för att springa maraton 2009!
//Yoie vare

 


Kommentarer
Postat av: Clark Kent

Fan jag håller tummarna för dig Yoie! Peppa järnet och spring heeeelt respektlöst! Messa mig om du orkar/hinner efter målgång.

2009-05-13 @ 20:21:17
URL: http://patrik.familyengstrom.com
Postat av: Stoneriver

Stämmer det du skriver Yoie. Har ju själv tävlat i alldeles för många år på 5-10.000m samt terräng mm. Men möter man någon måttligt intressserad av löpning så frågar personen alltid: "Har du sprungit marathon?" Verkar vara det som räknas o ger respekt. Oavsett hur snabb man varit på 5 o 10km...Lycka till förresten! (Det lär bli trångt o skönt i varvet...50.000 anmälda...)

2009-05-13 @ 23:02:47
Postat av: Clark Kent

Mors,



Du får lite mediabevakning i detta klipp:

embedded" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=S2UHEj2chPI&eurl=http%3A%2F%2Ftvlivet%2Eblogspot%2Ecom%2F&feature=playerembedded



Bra lubbat Yoie! Ladda nu inför Varvet!

2009-05-14 @ 08:03:16
URL: http://partik.familyengstrom.com
Postat av: yoie

Japan.

hmm... alltid lika "världsvan" att stå inför kameran :S

Klart jag hör av mig efter gbgloppet :)

2009-05-14 @ 08:33:53
URL: http://yoieblogg.se
Postat av: Lena

Haha ja även om man inte springer marathondistansen så dumförklarar ju folk en så jag fattar vad du menar. men jag brukar undra om man verkligen måste leta efter en förklaring till varför man springer? spring bara:)

bra jobbat på gbgvarvet! hälften vågat resten vunnet!!

2009-05-18 @ 11:04:54
Postat av: yoie

hehe tack Lena :) kommer du o kollar på sthlm marathon? I så fall måste du hejja sjukt mycket för det kan bli tufft i år :D

2009-05-18 @ 15:43:07
URL: http://yoieblogg.se
Postat av: lena

jajemän, självklart! ska vara funktionär så jag kommer stå i nåt gathörn och skrika p dig! se upp :)

2009-05-19 @ 11:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0