framtiden o planering

Det kanske blir att flytta till Göteborg efter sommaren. Har kommit in på en foto folkhögskola i kungälv. Hade helt glömt bort att jag sökt in till någon skola men när jag kollade posten i går morse så fick jag detta besked. 1års lång utbildning med foto, kortfilm och upplevelse resor på "oupptäckta" platser... visst låter det spännande?? Måste bara kolla upp det lite först. Kungälv ligger mysigt till i skogen "perfa" där bor man om man vill på internat.

10dagar kvar till årets stora fysiska utmaning och imorse vaknade jag helt slut så nu blir att VILA och enligt Rubin bara köra pass som ligger över marathon tempot (alltså inga sköna segpass långt in i skogen). 
Det skulle vara så Värt om så många som möjligt hejja på mig längst vägen och gärna på ställen där det är glesare med hejjande folk. Så dra ner på stan 30maj och pusha fram mig, jag lovar publiken gör halvaloppet!! :D

På lördag ska jag ÄNTLIGEN få se kung henry på poetryslam SM i norrköping. Sisst jag såg honom var på Arvika 06 om jag minns rätt... Då räddade han mig från en elektro/indiepop festival och rockade järnet på den minsta schenen men med ett 15tal trogna/galna fans som gjorde att det blev en av mina bästa konserter NÅGNSIN! 
 Kung Henry är en av världens bästa rappare och han är också en av mina stora förebilder.
Appropå konserter så har jag redan laddat upp för att se Lauryn Hill i sommar, en kvinna som tar hiphopen på den bäst nivån och som jag lyssnat på så länge jag kan minnas. Dessutom blire så klart Promoe och timbuktu ännu en gång och har jag tur får jag med mig lite folk till borlänge för att leva festivalliv i sommar... något som blev riktigt dåligt förra sommaren då vi BARA var på hultan. 



Annars har jag många tankar på att åka runt i Sverige i sommar om det blir fint väder. fjällen, gotland och kanotpaddling är något som jag vill göra om.

 


Kommentarer
Postat av: Stoneriver

Lovar att heja på dig! Står vid varvningen vid stadion med en öl i näven.....Keep on running!

2009-05-20 @ 22:06:48
Postat av: Stoneriver

Om festivaler/musik. Finns det nån bra punk/alternativ festival numera eller är det helt offside?? Säger: Vad som helst UTOM rap...Jag spyr...

2009-05-20 @ 22:10:02
Postat av: Pania

var någonstans i stan? Jag skulle vilja se dig :) Och när?

2009-05-22 @ 12:27:52
URL: http://paniat.blogspot.com
Postat av: agnes

grattis att du kom in på fotoskolan!

:)

2009-05-22 @ 18:07:18
Postat av: yoie

Pania!

självklart måste du komma o heja på mig!! Loppet går lite överallt i stockholm, djurgården, vid centralen, i city, gamla stan, över västerbron till kungsholmen till norrmalm, vasastan. och så ett varv till. kolla på stockholmmaratons hemsida. Lopet startar kl 14.00 vid stadion där också målet är.

//vi ses snart!! :)

2009-05-23 @ 08:56:59
URL: http://yoieblogg.se
Postat av: yoie

Agge!

Tack jag vet inte än om jag ska gå... men jag vill, men det är dyrt... :S

2009-05-23 @ 08:57:46
URL: http://yoieblogg.se
Postat av: yoie

stoneriver.

Låter fint det, hoppas du bjuder på en när jag återhämtat mig efter loppet!

2009-05-23 @ 08:58:38
URL: http://yoieblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0