tävling

vaknade av att jag ffrös och gick upp tidigt trotts att jag var helt slut efter två heldagar på skolan som idrottslärare åt lågstadieelever som var sååå glada att få ha en ny lärare som inte kunde något om deras hyss. :S Att få 22 ungar att lyda och lyssna är minst sagt svårt... tur att man lär sig av sina misstag och tillslut lärde jag mig hur jag skulle göra för att få dem att sitta stilla och lyssna. HAHA fast jag kan inte låta bli att tycka det är lite kul med all deras energi och fantasi så jag säger inte så mycket när de börjar härja bara de inte förstör så e det lungt. Dessutom får man blommor och kramar av barnen sen och avskeds sånger så det var inte så illa även om det tog på krafterna.

I torsdags boxades jag med Elin R och jag kände mig en en gång faktiskt jävligt bra och det känns som att det har släppt med boxningen och jag hinnar med att kontra och håller mig lätt på banan vilket är skit kul! Som tur är är Elin schysst så vi ska sparras mer framöver hoppas jag och jag hoppas att det går bra för henne i fortsättningen med boxningen. Boxades också med en riktigt bra liten kille som var riktigt rapp i slagen, väldigt skärp kille han kommer gå långt, mycket långt.

Idag tävlade jag i löpning, sprang kungsholmenrunt 10km för att "värma upp" inför göteborgsvarvet som är nästa helg. det gick bra, de första kilometerna gick riktigt, riktigt snabbt och vilket straffade sig sedan. Man jag vann på tiden 36... något kom inte ihåg men mina vader blev lite stumma och det märktes att det var länge sen jag sprang fort och tävlade. det var kul att tävla och trotts hård vind och krokig kuperad bana så var jag pigg hela loppet. Imorn blire 35km distans.


Kommentarer
Postat av: Stoneriver

J-ligt bra löpt av dig Yoie! Tänker nästan slänga en hundring i näven på dig nästa gång du kommer på nån träning! En seger är alltid en seger! 35KM distans låter j-ligt långt. (dagen efter tävling) Kör inte för hårt!!!!

2009-05-09 @ 23:47:43
Postat av: yoie

jag får väll se till att komma på en träning i östgöta trakkterna snart då :)!

Vist men om tre veckor är det sthlm marathon :D

2009-05-10 @ 09:24:38
Postat av: lena örn

Hej! Grattis till segern:D kanontid ju!

lycka till på maran oxå!

2009-05-11 @ 10:44:03
Postat av: Anonym

Lena!

sho! tack jag läste om dig i DN :D KUL!

ja jag längtar till maran det ska bli riktigt kul!! vi ses

2009-05-11 @ 15:30:06
Postat av: pegman

gratar

2009-05-11 @ 17:20:36
Postat av: Marcus

Lycka till på Varvet!:) Man kanske ser dig där haha:P

2009-05-12 @ 22:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0