matförgiftad

Hela familjen Bohlin var i sthlm i helgen av olika andledningar. Syrran och farsn skulle tävla orientering två dagar och morsan skulle på någon Yoga kurs. Så alla trängde ihop sig i min mosters lägenhet på söder vilket är en riktigt mysig del av sthlm.
Efterloppet i lördags gick far, jag och syrran på morderna och kolla konst o foto, mer konst blev det i måndags när ja o syrran var i wik och kolla på Hannas, Linns och deras klass konstutställning som var GRYMM 8)

Efter lördagen 10km lopp drog jag i mig taih-mat på första bästa ställe. Det var inte vad magen ville ha :S Ät aldrig på snabbmat ställen om du har känslig mage.
Rubin kom med förslaget att jag skulle träna med team sthlmmararton på söndagen, de skulle springa 35km i 4,20-4,30fart per km. Tyckte det lät skit kul att få testa på marathon banan innan marathonloppet 30maj. På söndags morgonen vaknade jag av katastrofalt dålig magen men tänkte inte mer på det utan åt en rejäl frulle och drog ner till stadion kl 10.30. Blev åk sjuk i tunnelbanan och var tvungen att gå av och eftersom det var söndag var tågen få så jag kom 10min försent. Rudin som var lite krasslig fick springa med mig för att möta upp dem vilket tog många om och genvägar innan vi hittade dem på vansbron. Rubin var helt slut när han tillslut fick springa totalt 20km innan han kunde kliva av vilket inte var planerat att han i huvetaget skulle springa.
Fick springa med ett gänga på 5 glada män och en kvinna men mådde skit och kände att jag ville spy vilken sek som hälst, men så klart e man envis som få och håller godmin och försöker med släpande steg hänga med. Ingen var speciellt pigg när de återstående 5km var kvar och tempot hade sägnts en hel del dock höll vi oss inom ramarna mellan 4,20-4,30. När det är en km kvar så kommer vinnarskallen och jädraanamat in i huvet på yoie... trotts att jag e spy färdig drar jag en spurt och får upp temop rejält med de andra flåsande i ryggen på mig. Det var ingen bra idé utan det slutade med att jag presis innan stadion fick skena in till närmaste buske och spy urk... Resten av dagen var jag som ett kolli och hade fruktansvärt ont i magen. Låg på soffan hos min moster med en spy hink och värmekudde på magen...
Som sagt ät aldrig på snabbmats resranger om du inte är van vid det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0