akta!!! små djur

shit i förrgåt gjorde jag mitt livs värsta, vidrigaste, sjukaste sak... juuugh det är knapp jag vill tänka på det:S
Hata mig inte, för jag var tvungen o jag ville ju inte men... va skulle jag göra...
Sprang förbi en äng. På ängen låg en lite harpalt och rullade sig i gräser... Mysigt tänkte jag, men något stämde inte. Brevid harungen satt en kaja, en skata och en katt låg o lurade i gräset.
Jag skrämde bort djuren men harepalten låg kvar o "gosade" sig i gräset.
Men när jag gick fram o kollade så hade jag fel. Haren var skadad i strupen och kunde inte lyfta huvudet utan låg där och kved av smärta. Ett hjärt skärande skrik från den lilla haren som höll på att kvävas av sigg egna blod. Haren försökte fly från mig men kunde bara släpa sig fram med huvet halvt av hugget.
Ångesten började komma o jag kunde ju inte bara lämna den till ännu mer lidande när kajor o annat skulle pikka och ätasakta ijhäl den. Så jag tog satts höll för öron (för att inte höra skriket) och HOPPADE på haren huvud två tre gånger sen var den bara mos o slapp lida längre....................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FAN FY FAN va jag sprang fort hem sen, var helt förkrossad över vad jag hade gjort. :S det var ju helt jävla brutalt!
Jag fattar inte hur man kan döda någon det e fan det värsta jag gjort. O när den skrek, bläää....

Alla stackars bäbisar som föds i den farliga naturen nu. Håller på att trampa ijhäl alla små igelkottar och ekorrar, de är helt galna... Det är inte lätt att va liten o nyfiken.

Glad midsommar o ta hand om alla de små, de kanske inte vet att man ska kolla sig för innan man går över vägen... :)


Kommentarer
Postat av: pegman

starkt gjort!

2009-06-19 @ 15:00:30
Postat av: Jeanette A-d

Nu blev jag verkligen så rörd så jag började gråta, stackars små djur...men vad modigt av dej. Kram.

2009-06-19 @ 22:23:54
Postat av: Stoneriver

Naturen ÄR grymt vidrig ibland.... Kolla in slipsens blogg för intellektuella inlägg gällande midsommar för övrigt...;-)

2009-06-21 @ 23:13:22
Postat av: Anonym

pegman:

ja man måste vara stark för att kunna stampa så hårt (inget att skoja om... men ändå...) //yoie

2009-06-24 @ 18:46:03
Postat av: Anonym

stoneriver

hat så niceigt på resan med dina nya shorts ;)

köp något som blir bra bränna med... tangas...?? :P haha //yoie

2009-06-24 @ 18:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0