borholm o sen hem


vinden var susande stark

hejja Sverige
 Åkte till ett blåsigt Bornholm för att springa 5 dagar tävling uppdelat så att man tillslut sprungit ett Maraton.

I Ysta ficka jag övernatta hoss några trevliga skåningar för att sedan springa som idiot för att hitta bussen som skulle ta mig över till Bornholm (i båten). Väl innen i Bussen var det fullt med Danskar som jiddra i mun på varandra, ja var dötts trött o somnade nästan trotts allt.

Kände mig helt slut i kroppen men kunde inte sova en blund på natten... Kallsvettades o ville inte gå från toan...
var seg hela dagen o tänkte att jag kommer aldrig PALLA att tävla 10km, hade på morgonen testat att spring men vilket resulterat 10km på nästan en hel TIMME!! HAHA vilket skämt,
Väl framme kl 18:30 vid tävlingsområdet började jag värma upp o tänkte, hey det kanske funkar...! 10min kvar till start o jag bara MÅSTE på toan men kön var oändlig o gubbarna tog god tid på sig... Shit hur svårt kan det vara att skita!!
Fick skippa toan o tänka på något annat "herregud hur skulle detta sluta"
När jag sprang till starten 2min kvar till start så stod bara bakom hörnet EN HEL JÄVLA DRÖS med bajjamajjor 8S GRRRRR....
Ställde mig ganska långt bak för att få fram de snabbaste... vilket var en jädra miss. JAG VAR JU FÖR FAN EN AV DE SNABBAST.....

Loppet gick bra. Hade två danskar bakom mig som utnyttjade mig oförskämt mycket. Fick göra hela jobbet o plöja oss fram bland optimistiska gubbar som märker att det var 10år sen de var i toppform o tar slut efter 3km.
Ner knuffad i en lerpöl utbuad av danskar som skrek till de andra danska tjejerna "tana furjhelvede" typ... ta henne för helvete. Ja men så lätt e det inte att kross Yoie när det är tävling.
Sprang in som trea på höga 35min, hade ingen aning om vilken placering jag hade fören vi var i bussen påväg hem... jaha men det  var ju sketa bra.
Men här tog historien slut för jag hade fått nog av Danmark o kände mig inte lika sugen på att tävla nästa dag igen... hehe, vill inte bli sjuk o fegar därför ur hela ettapp Borholm. Isabellah kommer krossa allt o alla i vilket fall.

Kommentarer
Postat av: Stoneriver

Bra löpt hur som helst! Gratulerar!!

2009-07-23 @ 21:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0