hultan

fyra riktigt hårda dagar är över. Som vanligt på festival e det en trötthet blandad av frågor och rastlöshet...
Såg i allafall bra band o lyckades inte sommna innan kl tio :P hehe...
Gossip- en grymm tjej med fetaste rösten o en jävla energi på schen... snacka om att man blev peppad! måste köpa en skiva.
 Shot gun crackers- poppigt sthlm band. låter väldigt nice o snyggt, rockade med min kusse lovisa.
Kings of Leon- Jävligt säkra på Hawaii schenen men musiken är inget som får mig att bli pepp... men det var ett jävla tjat om detta band... kanske för att de e religösa, där blev det lite larvigt tyckte jag... ja jag har också fördomar (sj är jag varken döpt, komfimerad eller gick på de senaste skolavslutningarna i kyrkan)
The killers- träffade en polare från hultan 06 o vi fick så klart fnatt o rockde järnet, musiken var oväsäntlig... Rock!"!!
Mohamed Ali- alltid bra med sv hiphop, var själv o röjde gutt!
Totalt jävla Mörker- okej jag såg inte många låtar eftersom det började bli sent o ja ni fattar det tog ett tag att komma fram. totalt jävla mörker fick folk att se mörkt o många blåmärken blev det.
Graveyard- skulle se NASA med så fick jag vittring på detta 60-tals rockande band. Enligt martin så var detta det kanske bästa bandet på hela hultan... Det var iallfall män med långt hår, skägg o säkra grepp på guran. :)
Madness- Reggae trumorna slogs igång på pampas o solen började lysa :) Gubbarna är stört sköna o det går inte att stå still.
Ismen o Gorillala- galet gungigt!
Timbuktu- Mia o jag svepte en shot o drog till Sveriges skönaste snubbe o inte nog med det så hoppa Mårten (promoe) upp på schenen, KAN DET BLI BÄTTRE???
Petter- Min förebild som liten o det går inte att le när man får höra låtarna från albumet bananrepublkien o kunna alla texterna. Många minnen.
Promoe- Den bästa på hultan o det var sjukt tydligt hur nervös o Glad han var för att ÄNtligen få gå på den största schenen. Något han borde ha gjort för länge sen. Det kändes bra. Det slutade med att han tog upp sina polare på scenen o hoppa ner till publiken. Snacka om ödmjuk kille! kvällen var ung o det var sista dagen så publiken var antingen as pakkade eller helt dåsiga o bara stod rakt upp o ner o glodde. KÄRLEK till Mårten!
Ice cube- Alla lyfter sin högra hand o slår den i luften. Hela bubliken gungar till den största gansta rapparen. Två tjocka snubbar med stenhård blick o mörka röster all heder till NWA o han var sjukt stolt. o ja mä!

klart ja missade en sjukt mycket band också men dessa band har jag sett tidiagre o kändes som jag behövde något nytt. Förlåt, SMK, thåström, Winnerbäck, Lorentz mm det får bli någon annan gång nu är jag trött. o NU VILL ja ha fåglesång

Kommentarer
Postat av: ida MAMMA

sv; och i spöregn =) det var riktigt härligt!

2009-07-12 @ 21:56:39
URL: http://gotteochvi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0