en dag

vaknar 06.00, tommer mig oh stiger ut i det dunkla ljuset som om bara nagra minuter kommer att blanda mig och varma upp den roda jorden. utsikten ar otrolig, berg efter berg reser sig langst horisonten och jag traffar Lisa och ida pa vag ut fran rummen osom ligger vagg i vagg med varandra. poolen ligger stilla och det ar fortfarande kyligt.
trevande borjar jag sakta varma upp och redan har jag mott 10tal lopare som nyss vaknat for att gora sitt forsta pass. oftast ett latt o lugnt pass, men idag har Lia jag o Ida bestammt oss for at springa till skogen. Det tar ca 40min dit. vagen gar nerfor o vi borjar bl lite oroliga for att ta oss hem fran de branta bakkarna. Ida ar starkast och har visat att hon verkligen vil tillbak nu efter en 2ars lang skade tid! jag tror stenhart pa henne :)
Lisa ar som vanligt snall o vantar in bakarna, min dag e seg o jag har noll krafft i backarna anda pnar ag mig up upp upp! igar at vi bonor till lunch o middag o det marks att energin tar slut fort. Anda har vi klagat pa maten i tre dagar nu, Moe har redan bytt camp o vi andra tvekar pa att stanna.  oghalin gor i ala fall susen (kolhydrats bomb) :)
Val nne i skogen ar backarna extremt branta och man mer klattrar upp o syran i benen branner som eld. 
Men envis som man ar klarar man aven idag ett 2h langt pass o senare idag akte  vi till en plats som skulle ta 1h men som tog 2h30min o vagen var livsfarlig sa vi korde inte i mer an 20km/h skummp skummp. Vi skulle se krokodier men vattnet i sjon va borta o det ar 4 man sen nagon besoke platsen. Inga krokodiler bara massa kor o getter o en glad skara barn som  jag for forsta gangen sag en kamera sa jag lekte lite med dem, Lisa suckade djupt medan hurtiga ida bara log som valigt o fick fram de lilla posetiva i resan.
vi kom hem sent pa kvalen o jag sommnade bums.

Kommentarer
Postat av: Lisa

ikväll ska vi spela spel och kanske dricka lite starkt hos elin :) hade varit skoj om du kunde vara med! fast jag antar att du har de bättre där du är. Slick på kinden :D



FÖrresten Molle hälsande tillbaka när jag och oscar gick med honom, han var så snäll och sprang som en galning efter hans boll :) sjukt gullig hund alltså :)

2009-01-17 @ 18:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0