Narobi

sho alla blekingar!
Jag kan borja med att saga att har ar paradiset for en lopare, men forst innan jag berattar om eldorett o allt har sa ska jag bakka tillbaka och beratta om Narobi.

Narobi.
Vi har startat igang projektet i kreativa huset nu, utrustningen ar i livsfara eftersom de ligger nara Kibera nu (vilket ar slummen). Vi har haft tva grupper. en filmgrupp som farsan har hand om och en barnens ratt grupp som Petter, Maja, Amanda och Emil har hand om. Sj gick jag mellan grupperna fotade och snackade skit... hehe. Kenyaneer ar grymmt svar roade, i allafall nar det galler att lara sig nagot. nastan alla viste inte hur man anvande en dator sa farsan har ett tufft jobb framfor sig. Det ar svort att skriva om hur Kenyaner ar... de ar inte som vi Svenska, et annat teprament och de tolkar saker mycket starkare an vi. Att vi skulle anordna ettlopp  insag vi senare var livsfara... iallafall for de som deltog... :( so loppet sket sig och vi fick dra ner rej'lt pa forhoppningarna...

forsta passet gick genom stokiga Narobi med min van Lea som ar en 30arig lopar kenyan. Det var tungt, Narobi ligger i allafall po 1500 m hojd och efter en long resa so kenndes det rejalt, dessutom var jag dalig i magen pga ughalin och bonorna jag at pa ett gatu stalle (3kr)... men Lea bara She is really strong!! hehe kanske for att vi ger henne en slant.
Att springa i slummen ar inte helt latt heller, Sma tranga stigar, rinnande avlopp langt vaggarna och sopor po sopor och so klart danade Reagge musik :)
Allt som spelas po radion ar reagge, hiphop, world, o trummor :) me like :)

Var jag firade nyar var po en kenyansk klubb, Vi kakade hos dansaren jon och dar var ochsa Amanda, Petter, Maja och Emil samt paul, pettronella och var galna chaffis josef som aldrig vill sluta le och saga VALKOMMNA TILL MIN BULLE HAHA!!! vi sjong, at chiliconcarne och ris som petter hade gjort och lyssnade pa hakan H.

som vanligt var det bara jag som var tvungen att visa legg o det hade jag sa klart inte med mig men jag sket i det och smet in enda! Sen dansade vi med sliskiga kenyaner och firade det kenyanska nyaret. sen drog jag o farsan hem for vi ville inte supa.
Aven om Amanda bestallde in massor med drinkar... Hon var inte blyg:P

Nar man aker igenom Narobi bli man latt valdigt osaker och radd., Att det gar omkring ungaman med marcchetes ar inget ovanligt, och staden ar mork po noll tid occh de sa kallade husen ar ruskigt skrammande. Vagarna bryr sig ingen om sa det ar nolit att ta sig fram och att sattsa po ordning och still ar inget for dem. Det ar som de lever i Nuet hela tiden, o po kvallen smyger sig brottsligheten in och jag blir morkradd so fort jag tanker ppo vad som sker i kvarteren.
men nog med det, det gar enda inte att beskriva for nagon som inte varit der, det ar nogot som moste upplevas, Lukten, Smaken, Stamningen, Blickarna, och osakerheten.
Men jag kanner enda valdigt starkt for Kenya o Narobi, Mitta andra hemland typ... jag kanner en trygghet har konstigt nog...

Eftersom det borjade spritta i benen po mig sa bestamme  jag mig for att aka upp 3dagar tidigare til lopar byn Iten! YEE dar var redan musse, Lisa blomme, Ida, Hanna!

Kommentarer
Postat av: Lisa Fisa

Sjukt kul att läsa din blogg om vad som händer dej i landet långt borta :) Jag såg molle igår när Ulla var ute med honom. Han äe så dulligull! Calima! puss på re

2009-01-05 @ 15:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0