sista dagen

har traffat mitt lopar team nu. De bestar av 20 st skona killar o gussar mellan 16-21ar. Alla kommer fran kibera, slummen i Kenya och har aldrig tranat lopning forrut. Igar korde jag ett styrke/tecknik pass. Det blev ocksa manga parovningar (boxnins ovningar) sa det blev mycket gapskratt och gruppen blev mycket tajtare och det kanns som vi har ett riktigt gutt team att halla kontakten med. aven om manga larvade sig for att de ville ha min hjalp manga ganger haha! :P Lea som jag kannt nu i 2-3 ar ar deras tranare men jag ska skicka tranings program till henne och halla kontakten med loparna. Hoppas komma tillbaka snart med mer skor o se om de fortfarande tranar. Efter passet bjod vi loparna pa mat det kostar ca 70kr till mat for 20pers har :) o lite banarner!


Sjalv gar lopningen  bra, blir starkare for varje dag aven om vissa dagar ar daliga dagar for magen :S... som lopare ar toan nagot av en dromm emellanat i allaall nar man ar mitt i Narobi och man har ogon pa sig var man en vander sig och det finns ingen toa sa longt ogar nar och man far panik daligmage >S hehe 
Dessutom ar det svart att springa i Narobi, en del bilar har ingen katalysator o det e inte kul att springa rakt in i ett mal av avgaser var o varannan minut. Vagrana ar dessutom livsfarliga da det inte finns trottoarer eller overgangstallen. Snubblade har om dan o skrapade upp knana o armbargarna... men det ar sadant som hander aven om det svider surt mycket i duchen nar vattnet o tvalen kommer in i saret.

Faktiskt ar detta sista dagen har eller imorgon aker vi klockan 12.00 pa kvallen sa jag har ju hela fredagen pa mig med... 

Farsan o jag var pa bio o sag when the earth stod still. Vi var helt sjalva pa bion (som ar riktigt frasch faktiskt en av det basta biogrfaerna jag varit pa). Men filmen var kass, hehe kanns som jag sett den forrut. Sedan kom vi pa att de pengarna vi gav for filmen kunde ha gett mat till 30 hungriga ungar :S jobbig tanke...

Nar jag kommer hem ar jag laddad for fest hos kullgren :) o att fa dunka i Lisas nya bil o kanske sladda i korsningen :P
Men jag kommer ha en klump i halsen nar jag lammnar Afrika o Kenya for denna gang!

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad ser fram emot att träffa dig när du kommer hem! Jag vill följa med dej till Kenya någon gång :)

2009-01-23 @ 17:44:41
Postat av: Christy

Wohoo!

snart är du hemma i regnrusket med oss vanliga människor :)

Puss o kram

2009-01-24 @ 08:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0