uppsala

Jag o Molle Har varit i Uppsala hos min syrran sön-tis.
På tåget dit satt vi med 5 andra hundar och en katt i en vagn. Molle e så lätt att ha med sig, han gör sig så liten som möjligt och sover hela resan. fan va fin han e min prins. Tåget från sthlm till uppsala gick bra tills en löptik satte sig brevid oss och alla han hundar blev som tokiga och gnällde, suck... gick ut o satte mig vid väskorna men fick skäll av tåg värden som menade att de skulle sanera hela tåget om jag inte satt i den lilla kupén där 5 andra hundar satt + en löp tik, hmm.. men det gick bra trotts allt. Tycker bara det är lite konstigt att de inte spärrar av en hel vagn till hundar så slipper de sanera vagnarna om man kliver utanför det lilla hund båset... man måste ju endå gå ut i vagnen när man ska kliva av och på...

Amanda har hittat en ny lägenhet i uppsala nu som hon kan ha i 2år om hon vill. så hon flyttar efter jul.
Ja o syrran körde som vanligt spänst efter 11km löpning, (detta var dagen innan snö ovädret). Vi vaknade av ett vitt Uppsala på tisdags morgonen, Att dra 20km på morgonen med en hund gick inte så smidigt, halkade runt och Molle var inte ett dugg sugen på att springa. Kom in med igen snöade ögon och snorig i hela ansiktet.. haha fy fan för att vara löpare ibland :)

Nu är det snö storm, så det får bli vila idag... eller vila från löpning, styrka går ju och löpning på band går ju :)

Igår på boxnings träningen skada sig frida wallberg "Hon har vunnit Nordiska mästerskapen 2 gånger och Svenska mästerskapen 6 gånger och 2000 blev hon världmästre i lättvikt, blev proffs 2005 om jag minns rätt"
Hennes hälsena gick av och Tobbe åkte med henne till akuten!
Vi fortsatte träningen och körde alla mot en "kroppssparring". Det blev 4 mot 1 hehe jag fick en svullnad i armen men det är sånt man får ta... kul va det!





Kommentarer
Postat av: Cristian

Vart körde ni 20 km i Uppsala. Börjar bli lite trött på mina rundor så kan behöva nya idéer..

2009-12-17 @ 17:13:43
Postat av: Saadet

Hej!

Cool blogg. Ska vi följa varandra på bloglovin?

2009-12-17 @ 21:38:58
URL: http://saadet.blogg.se/
Postat av: Stoneriver

Hatar vinter. 25+ o SOL ska det vara som löpare..;-)

2009-12-17 @ 23:16:06
Postat av: yoie

Saadet.

bloglovin... e inte så hajpadd på det, bloggandet alltså... skriver mest för släkt o vänner, de enda bloggarna jag läser är isabellahanderson.se och patrik.familyengstrom.com. Men kul att du tycker om att läsa mitt meningslösa pladder haha, vist ska jag glutta in din blogg.

:) sola lugnt //Yoie

2009-12-18 @ 07:50:13
Postat av: Anonym

Cristian.

Ingen aning om vart jag springer men jag utgår får korskyrkan vid djäknegatan. Men det finns en hel del bra ställen att springa på. Kolla google earth, floogsta har en hel del mysiga vägar.

Jag gillar att springa på grusvägar och nära skog, kan kolla med syrran om hon vet.

lycka till

//yoie

2009-12-18 @ 07:53:34
Postat av: Anonym

Ja jag drar fanken till Kenya NU! hehe måste dock vara hemma hela januari så det blir att vänta.

skulle endå vara gött att bara dra i väg några dar, ta en billig resa för att bara få träna utan att slå ihjäl sig på.

2009-12-18 @ 07:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0