Kultiration



Kultiration o Svenska akademin på uppsala reggae 2009.
strålande sol, mycket bad o hela uppsala gungade!

Kom till Uppsala i onsdags dagen innan URF. Sprang på morgonen och när ja kom fram till Uppsala drog jag o syrran ut o sprang i högt tempo 15km till en sjö, Mälaren... eller jag sprang 17km o Amanda 10km eftersom jag sprang fel o syrran hoppade av. Det var underbart att bada efter att stekt sig i solen. Hem genade vi så det bara var 7km hem men jag var "ganska" törstig när vi var hemma. Passet belv lite längre än planerat men vad gör det. Både jag o syrran fattar inte vad livet skulle vara utan träning o löpning. Det är the shit! Friheten är funnen. Steg efter steg stegrar farten, sänker farten, ler mot ängarna o njuter av den lätta brisen. Jag springer för jag älskar att springa. Jag finner ett lugn o äntligen vet jag att det är det här jag vill göra. Det är det här jag är bra på o känner självsäkerheten växa. Jag är en löpare en otålig o drömmande löpare Oh jag vet att jag inte är ensam om denna känsla.

Kommentarer
Postat av: Oscis

Jag var fett otaggad på att springa nyss... Men efter lite läsande av dina ord är jag fett inspirerad för 15k. THX Bohlin!

2009-08-08 @ 17:22:27
Postat av: Anonym

Gutt så ska det låta ;)

fram med dojjorna yoie

2009-08-08 @ 18:09:46
Postat av: Stoneriver

Det brukar väl kallas "runners high" Var man inte löpare var man väl missbrukare av något värre...;-)

2009-08-10 @ 22:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0