Sm i malmö 2009

var ska jag börja... hmm för att det ska bli lättare o roligare att läsa så delar jag upp allt i olika delar så får ni välja vad ni tycker är intressantast att läsa.

Planering o första dagen.
innan avfärd sprang jag 8km och trampa crossen i 35min o lite bålövningar.
Planerna var att springa 10 000 på lördagen o 5000 m på måndagen och där emellan på söndagen skulle jag ha en ledig dag i Malmö med syrran o Magnus, o bara bada o latcha runt.
Efter en lång resa med Hässelby bussen så var vi framme i Malmö o Hilton hotell dä rvi skulle bo 4dagar. Jag fick bo med Lina A.... som är 3oom hinder löpare och en ny ung talang, yngst av alla bara 17år, O jädrigt go tjej från Boden.

10 000m
åt en nice hotell frukost för att sedan dra ut en runda på 9km. Kände mig utsövd o pigg. Malmö bjöd på fina parker och lagom varmt väder. Under loppet kände jag mig jätte lugn o var aldrigt nervös eller ororlig utan bara självsäker. När jag sedan efter dryga 35min kom in i mål så var jag ändå lite besviken... jag kände mig stark men kunde ändå inte pressa på... fegis. slutade i allafall 4a o blev varvad av isbellah A som sprang skiten ur alla.
Det var oväntat kul att springa bana trotts allt. Men svårt att veta hur man skulle lägga upp loppet. Detta var mittb första 10000m lopp på bana.

söndag
sprang ett distans pass på morgonen.
Åkte edan in till Trelleborg o badade o gick på marknad med amanda o magnus.
Övervägde att åka hem o skita i 5000m men orkade inte så jag stannade i Malmö.
Sprang ett kortare pass på kvällen käkade och gick på bio med A o M. Sommnade  gott.

5000 m
Sprang vilse på morgonen o kom inte hem fören efter 1h 50min :S FAN!! var helt lost o sprang som en galning runt i Malmö..... skit,
Gick på stan med A o M men det blev mest att vi flumma runt o satt o snakka skit på en resturang. Gick sedn hem o försökte sova men då var det bara 3h kvar till loppet så jag fick palla mig i vä till arenan som bara lång 1km från hotellet. Gick lite vilse endå... men det gjorde inget för ja hade peppande Swingfly i öronen. Ida, Lisa, Ulle o bellah skulle också springa.
Loppet var lätt, jag bara flötfram o ansträngde mig inte så mycket. kom in i ett bra flyt o när det var 800m kvar hade jag tagit meter efter meter till nästa kvinna men det var försent att börja öka o kom i mål som ett frågetecken. "var det redan slut..." Tiden var inte något jag är nöjd över o jag vet att jag har mer att ge, åste bara våga dra på i början... skit...

Åkte hem utan någon medalj men det var tufft motstånd o jag e fett sugen på att springa mer på bana nu...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0