Utkast: var i ...

var i plugget igår och hade seminarium som gick göra bra :) Diskuterade om Fotboll och om hur doping, pengar och verksamhet fungreade och jämförde kulturer. Är man inbiten otbollsspelare så var det inte svårt att komma med vettiga komentarer och diskussioner.

Lisa ville testa att träna med ÅFF-damlag i går också, det var minst 5år sen hon spelade fotboll så hon var rädd att hon skulle vara sämst och ha noll kondition kvar... men låt mig gapskratta åt damlagets fotbollens träningar:P 
komentar från tränaren "idag blir det en jobbig träning tjejer" Bhaha
Försenad träning och som vanligt världens slappaste uppvärmnaing där man skulle jogga runt planen. Sedan tog det alldeles för lång tid för tränaren att starta att övningar och då var det SÅÅÅ jobbigt att springa några hundra meter. Damlaget hade förvandlads till ett gäng små brudar som mest ville se coola ut på plan än att prisa den älskade sporten FOTBOLL. Jag bli galen när man pissar på fotbollen. Fotboll är en livsstil som man ska älska att spela. Var är alla glidtacklingar, målskätser och all glädjen?? Men nu mins jag... det kanske var så här det var... Nörd som man är tror jag att alla ska visa lika mycket entusiasm som man själv gör när man sätter en boll i krysset (vilket dock aldrig hände på denna träning för någon) MÅÅL och kullerbytta och hej jag är BÄST!. Men nu mins man det var så här det var att spela fotboll med vissa. Gjorde man något anorlunda eller tog träningarna på fullt allvar samtidigt som man bara ÄLSKAD>E det så fick man se sig för så folk inte trode att man var något speciellt. (vilket jag i allafall såg mig som när jag spelade). Den enda känslan man ska ha när man går ut på plan är att man är f.cking bäst!!!! och att laget är ens armé som man får stöd ifrån. Kom igen tjejer upp på tårna och visa hjärtat i fotbollen, det är då man utvecklas utan att ena märka det. 
Nae nu blev jag sugen på att spela med hässelbys damklubb, de ska tydligen enligt deras tränare vara jävligt schyssta lirare. MEN bara på skoj då, löpningen är mer min sport (sånna nördar som jag).


Veckans träning i sthlm (med järnbist)

måndag: fm:5kmx2 + 1km x3 + 100m x3 em: 90min jogg i uppsala vilket slutade katastrofalt
tis: boxning med cirkelträning 90min
ons: 90min morron jogg em: boxning
tor: fm: lidingöspåret em: sparring 60min
fre: Vila
lör: 2h 17min snabb distans + bålövningar
sön: 5km x 3
Veckan har varit ganska lätt men i slutet dalade det rejält och på måndagen tog jag HB test och det var inte bra än... men nu känner jag mig ganska pigg igen.

ps: hittade en fet röd levande larv i mitt äpple... Coolt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0