snabb

Det har inte blivit någon hård vecka. En timmes träning om dagen och en massa lek och bus i skogen med molle och min Nikon D80.

Vädret har gjort det betydligt roligare och uppfriskade att träna. onsdag torsdag och fredag har jag totalt tränat följande.
två banpass varav ett med mycket löpteknik och 2x800m + bål övningar 15min. Det andra banpasset var totalt 3km långt och innehöll allt från 100ar till 500ar + lite löpteknik. Har tränat på gymmet två gånger med fokus på explosiva grejer med max 6rep. och på detta uppvärmning och ner jogg ca 15min varje pass.  Mitt mål är att bli betydligt snabbare och det krävs en hel del koratare pass, något jag e väldigt främmande för men det e kul att testa något nytt, dessutom får man mer tid till annat. :)
Men träning är fan det bästa jag vet. Hellelulia och amen!

 

Kommentarer
Postat av: stoneriver

Långa o långsamma pass ger långa o långsamma löpare. Korta o snabba pass ger korta o snabba löpare. Citat från mr. Sebastian Coe. Vet du inte vem det är så googla Yoie... Tror att du blir betydligt bättre löpare med mer kvalitet än kvantitet. Så det så!

2009-04-04 @ 23:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0