smed



Var ute hela förmiddagen med molle idag också. Hade lite grejer jag var tvungen att ta bilder på. Temat är Rost eftersom man ska skicka in bilder med det temat till en skolan jag ska söka in på. Igår var vi i en sand hög och hitta några rostiga maskiner och idag var jag lite över allt. Var bland annat hos Holger. En smed i Åtvid som är kring 90år, gjord på skin och ben, har sotiga stora glasögon och smider i en kolsvart skitig men underbar lokal vid Åssa. Han är halvt döv men jätte trevlig och pratglad. Eftersom det var ritigt mörkt där inne var det örst svårt att få ett bra ljus. jag gillar inte att använda blixten (eftersom jag inte är så bra på den än) så det blev mycket pillande på bländaren och slutar tiden. hmm men jag fick några hyfsade bilder iallafall.

Ikväll ska jag se det nya fotbolls laget i Åtvid möta tips elit på gruset vid kanonvallen. Det kommer antagligen bli en svettig match. Super derby!


Kommentarer
Postat av: Stoneriver

Bra bilder på temat ROST. Men jag saknar lite bilder på det man oftast förknippar med ROST. BILAR! Nästa gång kanske?.......

2009-04-02 @ 22:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0