JIPPI!


japp, jag är ganska spontan och går oftast på magkänslan. Så när jag kom till sthlm och fick reda på att det inte blev någon sk8ing och såg alla bilar och människor i full stress så balla jag ur... sthlm är inte en stad för mig och just nu kände jag en stark magkänsla av att jag inte ville stanna här en sekund till. Jag ville ut i skogen, hänga med polarna vid bysjön och kunna sladda ner på hälsfofabriken när jag vill.
Insåg att jag inte är någon stats brud, utan vill kunna dra på mig mina lortiga byxor och fladdra med mina flåttiga dreads utan att behöva vara bland uppklädda sthlms brudar o pojkar... nae skog så långt ögat kan nå och  fågelsång skare va!
Så jag tog första bästa buss och drog hem igen... seg dag på bus4you. Tack för att de har internet på bussen och jävligt sköna stolar att sova gött i.

Hade med mig en stor påse kött på bussen... låter lite skummt... men den satt jag och åt på så jag blev full tankad på protein och järn :). Var restlös när jag kom hem vid 6tiden så jag stack ut och skente. DÅ hände det UNDERBARA!!!!! Jag kände mig stark! STARK som värsta durasellen, detta hade jag inte förväntat mig. Jag stuttsade upp för backarna med hög hållning och sparkade varje steg i baken. Shit det var månader jag hade denna känslan. Fokus framåt och i högsta möjliga fart. När jag märkte att detta gick super bra så kunde jag inte låta bli att dra några extra kilometrar och kom upp i 15km på 55min, och då började jag ändå med håll och lite lugnare tempo. 
Träningen har blivit rolig igen och jag bara ÄLSKAR det här och njuter än idag efter adrenalin ruset. :D:D


Har planer på något 5km lopp på bana närmare sommaren för att kvala in till JEM. Om jag fortsätter så här och lägger in fler ban pass så kommer jag springa som en Kenyan denna säsång :)

Ska bli kul att snacka med Rubin och planera alla lopp och träningar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hemma är ju ändå alltid bäst :)

Jag hör av mig ngn dag i veckan så får vi springa ihop.

Kram Christy

2009-04-14 @ 12:24:41
URL: http://christyjohansson.blogspot.com
Postat av: pegman

Hur går det förresten med Burger king jobbet? äter du ofta där kommer du aldrig komma med JEM ;-)

2009-04-14 @ 16:48:46
Postat av: Hampus

haha, borta bra... jaja, hallå förlåt att jag inte hälsade tillbaka!

Jag blev bara så överrumplad och lite chockad av att se dig i Åtvid att det bästa jag kunde prestera fram va: "he, hu, ha" knappt hörbart, ber hemskt mycket om ursäkt ;)

hoppas du inte tog det så hårt!

såg dig förresten när jag stack till elljuset sen:P



Ha det så bra!

2009-04-14 @ 21:19:18
Postat av: Stoneriver

Har man uppfattat det rätt om man säger att du har gett upp fjollträsk för tillfället???

2009-04-14 @ 23:17:38
Postat av: yoie

pegman.

Burger king är ett minneblått. Och jag skulle inte ens kunna TÄNKA på att käka där :S buha :S

2009-04-15 @ 07:15:49
URL: http://yoieblogg.se
Postat av: yoie

Jag har nog inte lämnat fjollträsket... än, har jobb där och vill inte sluta träna för NARVA BK.

2009-04-15 @ 07:17:00
URL: http://yoieblogg.se
Postat av: Amanda

uhlalalaaaaaa! bröbrö.. när ses vi?

2009-04-16 @ 20:47:30
Postat av: Marcus

Bra fart! Det är kul att det är en duktig tjej på gång, motiverande för andra!:)



Stockholm Marathon i år? I'll be there

2009-04-16 @ 22:17:28
Postat av: yoie

Marcus:

Jag siktar på sthlm maraton men pga av järnbrist får vi se hur resultatet bli och träningen fram tills dess. Skaru springa eller glutta?

//yoie

2009-04-17 @ 06:39:49
URL: http://yoieblogg.se
Postat av: yoie

bobbi: 1maj sa jag till tvillingarna att det är ev är fest i Uppsala men jag ska jobba v 18-19 så då e jag i sthlm!

2009-04-17 @ 06:40:52
URL: http://yoieblogg.se
Postat av: Marcus

Yoie:

Jag ska självklart springa:) missade förra året p.g.a. löparknä

2009-04-17 @ 16:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0