Ge mig blod kött och järn!!

Ringde till läkaren Palmefors och fick nyss reda på min blodprover. Det visade sig att jag har kolosalt super mega sämst blodvärden. Han fattade inte ens hur jag orkade träna "du springer på mounteverest Johanna!!".
Läste lite om järnbist och det står att minnet ska bli sämre vilket stämmer sååå bra jag kommer inte ihåg någonting längre, jag är trött och orkar fan ingenting. Jag brukar kunna träna konstant och samtidigt vara skit pigg och utvilad. Nu tränar jag bara 1/10del och känner mig som värsta flås gubben....
Men Palmefors sa också att när jag tar mina tabletter o käkar mer kött så kommer det bli värsta bloddopingen och jag kommer bli 100gånger starkar och det känns fett bra :)
snacka om skönt att höra, nu vet jag iallafall vad som är problemet och hur jag ska åtgärda det.
ÅÅÅ vad jag längtar efter att vara full med blod igen heeh...


Kommentarer
Postat av: Stoneriver

Snälla Yoie! Det är väl allmänt känt att tjejer behöver mycket järn i kosten bl.a p.g.a någonting som kommer en gång i månaden...Sen är det väl så att många unga tjejer (kanske inte du!) vill vara "sunda" vegisar. Då blir det en MYCKET större risk för järnbrist om man inte läst på ordentligt angående kostens innehåll...Tror detta är ett ganska vanligt problem bland idrottande unga tjejer tyvärr...Hoppas du får ordning på dina värden i alla fall! OCH: Ta det försiktigt med järntabletterna. Risk för magproblem om man käkar för mycket!

2009-04-08 @ 23:46:13
Postat av: yoie

Yes, blivit slarv med kött när jag flyttat och det ska det bli ändring på!

I will be back strong and healthy ;)

2009-04-09 @ 07:56:52
URL: http://yoieblogg.se
Postat av: Anonym

Ha, lilla snuttandå. Du måste vara rädd om dig.

Hoppas du känner dig bättre och kul för dig att du får bajsa lakrits ett tag framöver :P

Kram Christy

2009-04-10 @ 08:25:22
Postat av: Clark Kent

Hyväns att du nu vet vad som strular! Jag har ju sagt till dig attt köööööött e gott! Nästa gång vi kutar i Milano eller var det blir då ska jag se till att bjussa dig på en extra blodig stek! :)

2009-04-11 @ 09:44:23
URL: http://patrik.familyengstrom.com
Postat av: yoie

Patrik

Jasså det bli alltså Milano i år också? Nice det ser jag fram emot :)

2009-04-11 @ 12:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0