MMMilano


lite uttråkad på hotellet


Hemma i snöiga Sverige och myser med en kopp te och banan chips i min mosterslägenhet i sthlm:P
Milano var grymmt, staden var skit häftig. Åkte dit med en riktigt skön kille (Patrik Engström). han sprang super snabbt igår 2,26 nått... jag persa med 6min och sprang in på tiden 2.54 :) nöjd, är nu rankad 11 i år på marathon i Sverige!
Patrik har den 5e bästa tiden i år med två sek marginall från fjärde plats...

Lite fakta om mitt milano marathon 2008
väder: ca 0-3+grader som sedan ökade lite pga av att solen lyste på den KLAR blåa himmlen. Blåsigt vissa partier.
distans: 42km 195m
utseende: ett platt lopp, man springer runt i milano och får se sansiro, snöiga berg och pampiga byggnader
kläder: långa tajts, adidas sko (adiszero) (samma som jag sprang med på finnkampen), underställströja och tunn långtröja över det, en Duff, några vantar som jag köpte här men som jag höll i handen nästan hela vägen.
problem: håll vid 31km fram till 33km och hade hela tiden efter det känn på att jag skulle få håll och vågade inte dra upp tempot.
frukost: två mackor, yogurt, apelsin, 2energi kakor, te, vatten, juice (kunder ätit mindre pga risk för håll)
vaknade: 06:00 sov oroligt
start: 09:20 ´(tidigt)
placering: jag tror det blev en 12plats
middag: Pizza
mål: spurtade 300m klappade igång publiken och kysste mållinjen AHHH nu vet man varför man gör detta :D

Jag och Patrik värmde upp genom att springa från hotellet till starten och där lite till. (det blev en ganska lång uppvärmning men behövdes nog pga kylan). Vi fick starta längst fram med Kenyanerna (2.08 tider). Det verkar som att Kenyanernas mode i löpning är Jätte stora överdragskläder kanske för att smälta in bland västerläningarna :P haha vem vet!!!.... o sedan knäkka dem när de tar av sig XXL tröjorna och skener iväg som ett oljat spagettistrå :D

Om ett halvår eller så blir det antagligen ett nytt marathon får se var jag ska springa det, någon som har nått bra tips?

har ni lust och tid läs Patriks blogg patrik.familyengstrom.com gör det han skriver om löpning bla

Äntligen kan man snart börja träna som vanligt, eller så vallar man skidorna och börjar med det nu :) JIHHUU!
ikväll ska jag se the roots på bern det ska bli GRYMMT!!! om jag orkar hehe är förvånansvärt pigg idag.... sant!


Kommentarer
Postat av: christy

Fy fan Yoie, jag blir rörd till tårar när jag läser om ditt lopp och jag har tänkt på dig hela helgen!

Hade varit guld värt att få se dig i ditt esse!

Du är bäst!

2008-11-24 @ 13:30:21
URL: http://christyjohansson.blogspot.com
Postat av: Lisa

Du är helt otrolig juh . det gick kalas bra i milano :D gud vad kul! Men Hallå, sitt inte vad datorn och nörda: Ring mig;)Jag ringde nyss hem ingen svarade. vill prata mer med dej ju :) pöss

2008-11-24 @ 19:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0