vilda djur

oski, lollo amanda, olli o yoie
en Jul med Oski Lollo amanda, Olli och Yoie

igår sprang jag förbi en räv som tog en sork ca 10-15m ifrån mig. Den var fin och lugn och tur att den inte märkte mig för det var en mäcktig syn!
Idag var jag ute och tog en jul runda med molle i elljusspåret för att rasta av honom ordentligt. Andra varvet på lilla spåret knakade det till och fram ut skogen kom ett livrädd vildsvin. Jag hade Molle lös och vildsvinet befann sig mellan mig och molle... Shit!!! panik, drog järnet och molle efter. Lovar det var inte mer en bara några meter ifrån mig och Molle. men som tur var var det själv och blev nog jädrigt rädd för oss så det sprang mot vår riktning men in i skogen och försvann.
När man befinner sig i en sånn situation så tänker man bara SKEN!!! Men undra vad som hade hänt om den angrep sig på Molle :S usch.... man vet ju aldrig, då e Molle skörd, tur att Molle är en mes och inte bryr sig om vilda djur. Fan jävla vildsvin!!

Föresten var hos Lisa i går och slappa, hennes systers barn var där och hon e så himmla söt (4år), det e så gött att komma hem till Lisa, lite som ett andra hem.

Kommentarer
Postat av: Ken

Är du säker på att det var ett svin? Kan ha varit Christy som tjuvtränar löpning på julafton.

2008-12-26 @ 11:05:17
Postat av: yoie

Ken..

ne jag var säker denna gång! men det hade varit trevligt att möta henne i spåret!

2008-12-26 @ 14:59:16
URL: http://yoieblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0