molle

snön ligger kvar och jag har tränat löpning och spinning idag, imorgon sattsar jag nog på skidor!. Molle o jag har lekt lite och nu sitter ja här med långfjåsen på och knallröda kinder. Ikväll blir det singstar med polarna hos maggan! yee!

blev fett besviken på morsan, hon kan inte ta hand om molle och jag undrar hur det kommer bli när jag drar till Kenya. Har lite ångest över det. Lägger ner grymmt mycket tid på honom och det krävs. Amanda ska flytta till Uppsala dessutom annars brukar det vara hon som sköter honom mest när jag e borta. Han e helt mitt ansvar o jag kommer ha svårt att slapna av i Kenya om jag vet att morsan e stressad över min hund...

Så här mycket tid lägger jag ner på Molle i veckan (min hund)
Måndag: 100min jogg något han tycker e grymmt kul eftermiddag 90min promenad, kassta boll, gömma dammis mm
Tisdag: 2h promenad med lek och bus eftermiddag: 4h totalt på hundklubben tillsammans med andra hundar
Onsdag: 2h promenad med spår, eftermiddag: 70min kvällspromenad
Torsdag: 1h tidig morgon promenas innan plugget eftermiddag: 2h promenad
Fredag: 3h promenad och spår + lydnad tränade också en hel del på vårt nya trix "att backa på komando" eftermiddag: 70min promenad
Lördag: 90min promenad mitt på dan. resten får morsan ta!!! hehe jag ska till polarna

söndag: det blir väll 2h på morgonen och 1h på kvällen det vanliga!
Dessutom tränar jag fett mycket. Jag klagar inte. Älskar att ha saker att göra och jag blir inte stressad av att tillbringa massa tid med den jag älskar allra mest!

Ska man skaffa hund ska man inte göra det för sin egna skull utan för hundens.
       molle på oringen 08


Kommentarer
Postat av: Anonym

Singstar? kan du sjunga oxå din jävel?

Jag måste klå dig i något nån dag...

Hmm, jag undrar vad... ? :D

2008-12-13 @ 17:57:27
Postat av: Yoie

anonym

HAHA jag e skit kass på att sjunga!

2008-12-13 @ 19:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0